Feeds RSS

Wednesday, December 3, 2008

Entry rindu kat sekolah

Here I present you..A blogspot jocker (my self) jeng..jeng..jeng.. :)

And then the taip-taip is begin.

Bismillahirrahmanirahim... disinilah taip-taip bermula. Nama dia taip-taip... sebab saya ada 2 blog jadi yang ni saya buka taip-taip ni untuk orang lain sama-sama baca... saya memang suka yang baru.-baru macamni kecuali isteri... (perhatian! Ney jgn marah ko abe laa...) Bunyi macam takut bini... tapi tengok org jugak sebelum bercakap deh.. sayang dengan takut ni lain-lain... betuk tak ney.. pehe molek... Takpolah apa apa pun, memang saya memang gini. Hehe.

Boleh ke kalau saya nak rindu untuk masuk belajar sekolah tingkatan semula... selalu persoalan tu muncul bila saya rindu dengan sekolah saya. Masyaallah.. saya..saya sangat rindu zaman sekolah menengah lama dulu. Selalu hati aku berbisik macam itu,...Argghh..tak tahan nak berjumpa kenkawan lama. Semua dah lost contact. Since ada lagi bekas ustaz yang mengajar saya masa kelas peralihan dulu.. dapat la mengubati rindu kat sekolah tu. . Saya rindu nak jumpa set-set ni, rozi (Mohd Rodzi), pok mat jeput (zamri mamat), idan (shahidan rahman abd ghafar), bara (shukri abdullah) dan lain-lain. Yang penting saya pemalu dan tak sohor orangnya .. Lebih jelas lagi ore tino rama tok suka dekat.

Tapi saya penggemar ilmu islam, walaupun knowledge agama banyak dah tak diupdate sejak meninggalkan sekolah menengah tu jiwa saya tetap cinta dekat ilmu agama tafsir, sirah (tawarikh.. dulu ustazah zubaidah yang ngajar sirah ni romantik, masuk kelas jah nguap slalu) , akidah, fikah dan macam macam lah, sebab tu saya tiba-tiba saya jadi rindu dengan suasana menuntut ilmu situ, rindu kat ustaz-ustaz dia... missed denagn semua orang kat situ... rindu nak ponteng pegi pasar minggu.. rindu nok lepok-lepok isap rokok umah sewa Rozi... haha, mungkin tak de peluang dah nak rasa semua benda tu. Rindu mandi sungai belakang rumah pok mat cerut. Hehe... asal nama ayah dia.. tapi orang gelar ko dia.

Sebab terlalu lagha dengan dunia, saya terlupa banyak benda yang saya belajar dulu dan kerana mencari sesuatu yang lain dari saya belajar kat sekolah dulu....saya suke matematik.. saya kadang-kadang bercita-cita nak ganti albert einsten pun ada. Koya lebih... but Insyaallah kalau tak jadi einsten pun, a mathematician to be pun standard jugak tu.... bakal-bakal. hehe.

Akhir-akhir ni saya rasa nak belajar agama lagi, saya nak ambil diploma/sijil Usuludin dari UMCED...... Nak didik anak isteri pun kena banyak ilmu-ilmu tu, ilmu dunia saja tak cukup,. Walaupun lagha asasnya pengajian agama tetap berbenih dalam jiwa saya. Insyaallah saya dan isteri akan ambil kursus diploma atau sijil dari UMCED ni..[tok sabar]. Sambil-sambil setelkan degree yang tak habis2 lagi. Yang penting juga bahasa arab... dah hilang banyak vocabulary saya dulu, walaupun SPM bahasa arab tinggi sekadar cukup makan, jangan rasa lemah skit pun weh... sapa sangka saya score A1 subjek balaghah masa SMU. Nyohor sikit.

Sampai sini dulu,

Mau ambil slip Exam...

Fakta Angka : Saya sudah 2 kali mengigau masuk ke sekolah balik.

*Sekolah yang aku maksudkan SMU(A) Al-sabirin, Jeli, Kelantan.
*Ney - nama manja insteri saya.

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih, komen dan pandangan dialukan.