Feeds RSS

Tuesday, December 23, 2008

Apa ada pada SIS

Memang sah terbukti! Tindakan Jabatan Agama terlalu berpihak, hari ini mereka sanggup menghiraukan gajah yang didepan mata, untuk menyerang kuman di seberang lautan. Bagi yang bersekongkol dengan parti pemerintah hari ini, patut sedar2lah... jangan hanya berselindung disebalik nama. Bertindaklah atas dasar keadilan, bukan kerana takut dilucutkan jawatan atau ditukar kerja kerana menegakkan kebenaran. Kalau ini layaknya digelar pengecut, bukan penguatkuasa. Tok dok batu p*lir..ore kelate kato. Kerana yang paling berkuasa keatas kita hanya Allah, percayanya Allah itu ada dan berkuasa perlu berada di atas segala yang lain... melebihi kuasa yang ada pada Bush dan PM kita! Patut kita bagi anugerah kepada Muntadar al-Zeidi kerana membaling kasut kemuka bush! Konsep Amar Makruf Wa Nahi Ani Mungkar macam ni la kita nak ada pada semua mujahid dan mujahidah kita.

Bagi seseorang yang berakidah Ahli Sunnah, melakukan penafsiran melalui akal semata-mata adalah bertentangan, kita nak tak nak kena rujuk Al-Quran dan Hadis sebagaimana kita beriman. Saya merujuk kepada Sister in Islam (SIS) dan berita yang dikeluarkan dalam Harakah (07/12/2006), bertajuk, Jangan kambing hitamkan Rufaqa' untuk tutup isu murtad. Apa yang pasti, kerosakan akidah dalam SIS sengaja tidak dinampakkan oleh pihak berkuasa kita. Kalau mengikut apa yang saya pelajari ssuatu ketika dulu, fahaman sebegini dikenali sebagai fahaman Muktazilah, yang saya boleh simpulkan sebagai fahaman yang mengutamakan akal mengatasi al-quran dan hadis. Golongan ini mengatakan AlQuran itu makhluk iaitu baru... Dunia hari ini mengenalinya sebagai Islam Liberal... mengambil pakai apa yang dirasakan sesuai mengikut keaadaan semasa.

Dalam Utusan Malaysia (24/12/2008), baru-baru ini sahaja golongan ini terang-terangan menolak fatwa kebangsaan yang mengharamkan yoga, dan tidak lupa pertikaian mereka terhadap perkara yang telah diputuskan oleh agama Islam seperti poligami, faraid dan aurat suatu ketika dulu. Jelas mereka ini lebih sekular, berbanding yang lain. Kenyataan SIS dikeluarkan tanpa merujuk alim ulama bagi saya sangat berbahaya umat Islam. Saya tidak mendalami apa perkaitan yoga dengan agama lain, tapi saya percaya ada kebenarannya kerana dikatakan ada unsur pemujaan. Saya tahu ada benarnya, jika perkara ini berterusan boleh merosakan akidah orang Islam. Apakah hukuman yang patut kita berikan kepada orang sedemikian? Tak patut kalau di I.S.A sahaja, patut dihukum dibunuh kerana menghina Islam.

Wallhua'lam

2 comments:

Mohd Yunus said...

SIS? Pd aku mcm SISa je...memalukan komuniti akademik Islam. Tah apa diperjuangkan aku pun tak tahu...

abbi balqis said...

Ya bro, they all ni bagi saya makhluk perosak. Tak boleh kalau dok biarkan je berleluasa atas muka bumi Allah ni. Nanti orang lain pun rosaak sama mcm mereka.

Thank for the comments.

Post a Comment

Terima kasih, komen dan pandangan dialukan.